Varukorg

Frågor och svar

Här hittar du svaren på några frågor som kan uppstå. Hittar du inte svaret, maila oss på kundservice@hundshoppen.se

Frakt & Leverans

Vart skickas beställningarna ifrån?
Vårt kontor och lager ligger i Vinsta i Vällingby utanför Stockholm. 

Vad kostar frakten? 
Beställer du över 599 kr är frakten gratis. Under beställningsvärde på 599 kr kostar frakten 59 kr oavsett leveransmetod. 

Hur skickas min order?
I kassan kan du se våra leveransalternativ. I dagsläget har vi två stycken. Beställningar som väger under 2 kg och inte är skrymmande, skickas som varubrev med Postnord. De kommer direkt i brevlådan och skulle de vara för stora, aviseras de av Postnord. Paket över 2 kg skickas med DHL till deras närmsta ombud. Ni får en avisering via mail eller sms när paketet finns att hämta ut. DHL har en maxvikt på 20 kg, så är beställningen över det, skickas beställningen i två paket. 
Vår önskan är att vi snart kan erbjuda hemleverans! 

Hur lång tid tar det innan jag får min order? 
Vi skickar oftast samma dag eller dagen efter (måndag-fredag). Sedan beror det lite på vart i landet du bor, men de allra flesta kommer fram inom 1-2 dagar. Vissa kan ta längre tid. Om det mot förmodan skulle bli en leveransfördröjning från lagret, kontaktar vi er. 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket hos ombud i tid? 
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så debiteras du 199 kr per paket för hanteringen av returen. Du har 7 dagar på dig att hämta ut ett paket. 

Retur & Byten

Hur gör jag en retur? 
Maila oss till kundservice@hundshoppen.se och berätta vilken vara du önskar returnera. Vi mailar dig en returfraktsedel eller QR-kod, eller skickar ett frankerat returkuvert. När vi mottagit returen, krediterar vi beloppet för varan, minus returavgiften, 79 kr eller 149 kr (hundmat och hundbädd). Obs! Tänk på att alla etiketter och taggar måste sitta kvar på varan och förpackningen måste vara intakt för retur och byte. 

Kan jag byta en storlek? 
Absolut, du finner mer info här under Byte av vara. 

Vad gör jag om jag får en trasig vara eller en vara med kort datum, vilket är mindre än en månad?
Kontakta oss via mail på kundservice@hundshoppen.se så hjälper vi till! Observera att varor kan vara nedsatta i pris för att det är "Kort datum", vilket då står i produkttexten. Dessa produkter byts inte ut. 

Övrigt

Hur kan jag betala för mitt köp?
I vår kassa kan du betala med Klarnas allas tjänster; kortbetalning, delbetalning, faktura, bankbetalning och swish. 

Hur lång hållbarhet är det på era produkter? 
Det varierar lite men minst 1 månad på allt godis och ben och foder minst 3 månader men oftast längre. Skulle någon vara ha kortare datum kan ni hitta den under Kampanjer, där vi hellre säljer det billigare än slänger den, för miljön. 

Sponsrar ni föreningar och klubbar? 
Vi får väldigt många frågor om sponsring och därmed måste vi säga nej till majoriteten av dessa förfrågningar, tyvärr. 

Gör ni samarbeten via sociala medier? 
Ibland gör vi samarbeten men tyvärr inte spontant. Det är planerat och frågan om samarbete kommer från oss. 

Kan man bara kontakta er via mail? 
Vi har även en chatt här på hemsidan där vi svarar så mycket vi hinner! 

 


 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen